dilluns, 13 d’octubre del 2014

3+1 Campió del Món / 3+1 Campeón del Mundo



M'he pres un dia per reflexionar. Tranquils que no repetiré tos els rècords que Marc Màrquez ha batut o trencat o als grans pilots que ha igualat. Com deia a la seva samarreta: 3+1 campió del món. Sinzerament us he d'explicar que en lo primer que vaig pensar quan es va confirmar que revalidava el títol de MotoGP va ser en la seva mare, en la Roser. Sola, a Cervera, mirant les curses dels seus fills per la tele a casa mentre Els Comdals s'omplien amb nombrosos fans. Deia en una entrevista que vaig escoltar que no és supersticiosa però que no li agrada canviar coses que ha fet i que han sortit bé. I vaig pensar en ella i en la seva inmensa felicitat però a un munt d'hores d'avió del seu fill. Són aquestes felicitats en sol.litud que tots hem viscut en alguna ocasió i que costen molt d'explicar

Me he tomado un día para reflexionar. Tranquilos que no repetiré todos los récords que Marc Màrquez ha batido o ha roto o a los grandes pilotos que ha igualado. Como decía en la camiseta: 3+1 campeón del mundo. Sinceramente os he de reconocer que en lo primero que pensé cuando se confirmó que revalidaba el título de MotoGP fue en su madre, en Roser. Sola en Cervera, mirando las carreras de sus hijos por la tele, en casa, mientras en Els Comdals los fan se agrupaban y saltaban de euforia. Decía en una entrevista que escuché que no es supersticiosa pero que no le gusta cambiar las cosas que ha hecho y que han salido bien. Y pensé en ella y en su inmensa felicidad pero a un montón de horas de avión de su hijo. Son estas felicidades en solitario que todos hemos vivido en alguna ocasión y que cuestan muchísimo de explicar.




També he de confessar que aquesta vegada no em vaig aixecar a veure la cursa. Eh!! He dit que no em vaig aixecar, no que no estigués desperta. No em vaig aixecar perquè havia de veure la cursa piratejant alguna cadena a través de l'ordinador i vaig suposar que tot estaria col.lapsat... Aquesta és una raó, l'altra raó és que, realment, estava nerviosa, molt nerviosa. Estava convençuda que acabaria guanyant però no em vaig atrevir a veure la cursa. Vaig sentir el final a través de les ràdios (i de pas vaig descobrir que les motos no es poden sentir per la ràdio, s'han de veure).

Amb tot, tot i que el 93 va assegurar al final de la cursa que a vegades no sap el que es fa, crec que diumenge al Japó sí que sabia el que es feia. Va topar amb Lorenzo a la primera corva i després d'una sortida justeta i crec que allò li va servir per asserenar-se, per veure que no era el dia per fer grans demostracions de força i de conducció que, d'altra banda, no li calen. Va saber estar, va saber aguantar a Pedrosa i a Rossi i quan el va passar es va escapar lo justet per no patir. Lorenzo no importava, la cursa era seva però el Mundial del 93!!!! Ara, s'ha proposat ajudar al seu germà Àlex, què gran també, a guanyar el Mundial de Moto3, mentres Rossi, ho llegia al seu blogg, s'ha proposat guanyar-lo a les curses que queden. Aquí cadascú a lo seu i a Cervera preguen per poder fer una doble celebració amb els dos veïns més famosos de la ciutat. Són germans i es diuen Àlex i Marc Màrquez.

Res més a dir que enhorabona Marc Màrquez!!!

_____________________________________________


También tengo que confesar que esta vez no me levanté para ver la carrera. Eh!! he dicho que no me levanté, no que no estuviera despierta. No me levante porque tenía que ver la carrera pirateando alguna cadena a travé del ordenador y supuse que todo estaría colapsado... Esta es una razón, la otra es que, realmente estaba nerviosa, muy nerviosa. Estaba convencida que ganaría pero no me atreví a ver la carrera, no se, me entró un pánico escénico... Sentí las últimas vueltas a través de la radio, cosa que me sirvió para darme cuenta de que las motos no se pueden escuchar por la radio, se han de ver.

Con todo, a pesar de que  he oído decir al 93 que hay veces que no sabe lo hace, creo que el domingo en Japón sí que sabía lo que hacía. Chocó con Lorenzo en la primera curva después de una salida justita y, sinceramente, creo que eso le sirvió para serenarse, para ver que no era el día de hacer demostraciones de fuerza y de conducción, que, por otra parte, no le hacen fala. Supo estar, supo aguantar a Pedrosa y a Rossi y cuando pasó al italiano supo escaparse lo justito para no sufrir mucho en las últimas vueltas. Lorenzo no importaba, la carrera era suya pero el mundial ¡¡¡ del 93!!!! Ahora se ha propuesto ayudar a su hermano Àlex, qué grande también, a ganar el Mundial de Moto 3, mientras Rossi, lo leía ayer en su blogg, se ha propuesto ganarlo en alguna de las tres cursas que quedan. Aquí cada uno piensa en lo suyo y en Cervera rezan para poder hacer una celebración doble con los dos vecinos más famosos de la ciudad. ¡¡¡Son hermanos y se llaman Àlex y Marc Màrquez!!!!

Nada más que decir que enhorabuena Marc Màrquez!!!




(Les fotos són de les pàgines oficials de Marc i Àlex Màrquez i Valentino Rossi)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada