dimecres, 2 de març del 2016

Una altra vegada els diners / Otra vez el dinero


Ja hi tornem a ser. La veritat és que m'he volgut esperar a escriure a tenir les dues versions del que és un mal endèmic al futbol. Els diners. Il.lusa de mi, em pensava que a Lleida no tornaríem a parlar de nòmines impagades, de deutes, de judicis... però sí. Què poc que dura l'alegria a casa del pobre.

Ya estamos otra vez. La verdad es que me he querido esperar para escribir a tener las dos versiones del que es un mal endémico del fútbol. El dinero. Ilusa de mi, me pensaba que en Lleida no volveríamos a hablar de nóminas impagadas, de deudas, de juicios... pero sí. La alegría dura poco en casa del pobre.



Dit això, destacar que només les persones que s'han vist obligades a treballar sense cobrar, i per desgràcia sóc una d'elles, saben quin nivell d'angoixa et genera això tinguis l'edat que tinguis. A ningú li agrada demanar diners a familiars i amics i més, sabent que tu no en tens la culpa. No tens diners perquè no et paguen per la feina que fas, no perquè t'hagis comprat un Porsche.

En aquest sentit, he de dir que, tot i que entenc que el club ha tingut uns imprevistos (que per ser això, imprevistos, destaroten l'economia de qualsevol) el que no entenc és que una roda de premsa convocada per parlar sobre la situació econòmica i sobre possibles solucions per pagar als futbolistes, es converteixi en una arenga i en un repàs de tot lo bé que s'estan fent les coses (que, com tot, hi ha coses que sí s'estan fent bé).

Repeteixo, entenc que hi ha coses que no estan bé, com que el club s'hagi de fer càrrec de qüestions de l'antiga UE Lleida, però això no treu que desviïs l'atenció del que realment és important: que es deuen nònimes als treballadors. És una bona jugada, això és cert, però, pel meu gust, gens lleial per uns jugadors que han demostrat que el club els importa perquè porten ara ja tres mesos sense cobrar i sense dir res. Això, segons amb quin vestidor de segon quin any hagués petat al primer retard!!!

Han demostrat paciència i comprensió i per això, tampoc no entenc, ni comparteixo, que ara se'ls exigeixi firmar un document (mare meva al final somiarem amb el maleït document) per comprometre's a no denunciar davant l'AFE. Perdó? El seu dret és cobrar i l'obligació del club és pagar, i si no ho fa ells tenen dret a fer el que vulguin. Una cosa no ha d'anar lligada a l'altra.

En fi, que ens hi tornem a trobar. Com sempre, la culpa és dels diners. I que consti que, com sempre també, això és la meva humil opinió.

______________________________________________

Dicho esto, destacar que solo las personas que se han visto obligadas a trabajar sin cobrar, y por desgracia yo soy una de ellas, saben qué nivel de angustia te genera eso, tengas la edad que tengas. A nadie le gusta pedir dinero a familiares y amigos y menos, sabiendo que no tienes la culpa. No tienes dinero porque no te pagan por el trabajo que haces, no porque te hayas comprado un Porsche.

En este sentido, he de decir que, a pesar de que entiendo que el club ha tenido imprevistos (que por ser eso, imprevistos, destarotan la economía de cualquiera) lo que no entiendo es que una rueda de prensa convocada para hablar sobre la situación enconómica y sobre las posibles soluciones para pagar a los futbolistas, se convierta en una arenga y un repaso de todo lo bien que se están haciendo als cosas que, evidentemente, según qué, se está haciendo bien.

Repito, entiendo que hay cosas que no están bien, como que el club actual se tenga que hacer cargo de cuestiones de la extinta UE Lleida, pero eso no es excusa para que desvies la atención de lo que realmente es importante: que se deben nóminas a los trabajadores. Es una jugada inteligente, eso sí que es cierto, pero a mi gusto muy desleal para con unos jugadores que han demostrado que el club les importa porque llevan ya tres meses sin cobrar y sin decir nada. Eso, con según qué vestidor de según qué año, hubiera petado en el primer retraso


Han demostrado paciencia y comprensión y por eso, tampoco entiendo, ni comparto, que ahora se les exiga firmar un documento (al final soñaremos todos con el maldito documento) para comprometerse a no denunciar ante la AFE. ¿Perdón? Su derecho es cobrar y la obligación del club es  pagar, y si no lo hace, ellos pueden tomar la decisión que crean más conveniente para sus intereses.

En fin, que ya volvemos a vivir lo mismo. Como siempre, la culpa es del dinero. Y que conste que, también como siempre, esto es mi humilde opinión.





(La foto és del Lleida Esportiu)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada