diumenge, 1 de maig del 2016

Posicions clares / Posiciones claras


Finalment les posicions han quedat clares. Em sabia bastant greu, la veritat. Pensava que a l'afició li estava costant molt entendre el mèrit que tenen jugadors i cos tècnic del Lleida Esportiu. Pensava, i així ho comentava amb gent pròxima que el fet de tenir tant a prop el play-off es menjava l'aspecte econòmic: el fet que aquests jugadors i cos tècnic no cobren. I treballen i guanyen sense cobrar. Aquesta setmana tothom ha reaccionat. El passat diumenge demanant al president que pagués. Després, dimecres, en veure tota la plantilla reclamant el que és seu i tornant a prometre, una vegada més, que no defalliran per aconseguir el play-off. Tercer, veient tot un entrenador dient que la seva situació és límit, que té atacs d'ansietat i angoixa, i que només el manté la il.lusió de fer el play-off, igual que als seus jugadors. Algú necessita alguna prova més del compromís d'aquesta gent?

Finalmente las posiciones han quedado claras. Me sabía mal, la verdad. Pensaba que a la afición le estaba costando mucho entender el mérito que tienen jugadores y cuerpo técnico del Lleida Esportiu. Pensaba, y así lo comentaba con mi gente, que el hecho de tener el play-off tan próximo se estaba comiendo y diluyendo el aspecto económico: que estos jugadores y cuerpo técnico no cobran. Y trabajan y ganan sin cobrar. Esta semana todo el mundo a reaccionado. El domingo pasado pidiendo al presidente que pagase. Después, el miércoles, al ver a toda la plantilla reclamando lo que es suyo y volviendo a prometer, una vez más, que no se rendirán para conseguir el play-off. Tercero, viendo a todo un entrenador profesional diciendo que su sitación personal es límite, que tiene ataques de ansiedad y angustia, y que solo lo mantiene la ilusión de hacer el play-off, igual que a sus jugadores. ¿Alguien necesita alguna prueba más del compromiso de esta gente?






Hi ha situacions límits, i mai s'hi hauria d'arribar. Això ha passat al Lleida. Ara, l'acord pels pagaments passa, sense discussió, per les reunions amb AFE (la següent és aquest dimecres a la tarda). Fins llavors, ningú cobrarà perquè, segons diuen, no saben a qui pagar. Necessiten saber quins jugadors s'han acollit als crèdits sense costos que ha habilitat l'Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) per saber si paguen als jugadors, a l'AFE o al banc. En alguns casos, només s'ha cobrat una mensualitat, això són diners, i no deuen ser pocs.

Els jugadors, a la seva roda de premsa, acusaven la directiva de fer passar el temps excusant-se en les reunions amb l'AFE... 

Evidentment no ha de ser fàcil trobar una solució, però les coses també es poden fer amb una mica d'humilitat. Hi ha jugadors en situació límit. Tenen lloguer per pagar, families per mantenir, menjar per comprar... I no estem parlant de sous milionaris com els de Messi, Piqué, Ronaldo, Bale, Godín, Griezmann o qualsevol dels jugadors estelars de primera. 

Després de la roda de premsa de dimecres, les posicions a favor dels jugadors s'han multiplicat, sobretot a la xarxa. Més val tard que mai, diuen... I ahir, no van estar sols a l'últim entrenament abans del partit d'avui contra el Xàtiva. 

________________________________________________

Hay situaciones límites y nunca se tendría que llegar a ellas. Eso ha pasado en el Lleida. Ahora, el acuerdo para los pagos pasa, sin discusión, por las reuniones con AFE (la siguiente es el próximo miércoles por la tarde). Hasta entonces, y hasta que no se llegue a un acuerdo, nadie cobrará porque, según dicen, no saben a quien pagar. Necesitan saber qué jugadores se han acogido a los créditos sin coste habilitados por la Asociación de Futbolistas Españoles (AFE) para saber si pagan a los jugadores, a AFE o al banco. En algunos casos, sólo han cobrado una nómina, eso es dinero, y no debe ser poco.

Los jugadores, en su rueda de prensa, acusaban a la directiva de dejar pasar el tiempo con la excusa de las reuniones con AFE....

Evidentemente no tiene que ser fácil llegar a una solución (otra cosa es cómo se ha llegado a esta situación), pero las cosas se pueden hacer con un poco de humildad. Hay jugadores en situación límite. Tienen alguileres por pagar, familias que mantener, comida por comprar... Y no estamos hablando de sueldos millonarios como los de Messi, Piqué, Ronaldo, Bale, Godín, Griezmann o qualquiera de los jugadores estelares de Primera División.

Después de la rueda de prensa del miércoles, las posiciones a favor de los jugadores se han multiplicado, sobre todo en las redes sociales. Más vale tarde que nunca, dicen... Y ayer, no estuvieron solos en el último entrenamiento antes del partido de hoy en Xàtiva.




(Les fotos és del Jordi Echevarria @jordieche)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada